Marketing v realitách

Je důležité ovládat marketing i na realitním trhu?

Při prodeji jakékoliv nemovitosti ať se jedná o rodinný dům, byt či chatu je potřebné nabídnout nemovitost správným způsobem a oslavit potencionální klienty. Je důležité ovládat správné marketingové kanály, pro oslovení klientů. Sem můžeme zařadit specializované realitní servery, cílenou reklamu, tištěnou reklamu a v neposlední řadě sociální sítě, které hýbou světem.

Kvalitní reklama a marketing je jedním z nejhlavnějších nástrojů fungování každé společnosti, nevyřeší její úspěšnost avšk jedná se o zásadní krok k vytyčeným cílům.

Malé realitní kanceláře si většinou vystačí s “řádkovou” inzercí na menších realitních serverech bez jakékoliv další marketingové podpory např. formou outdooru. Střední kanceláře už k těmto serverům přidávají další doplňkové služby, které marketing nabízí, jako například tištěná inzerce či bannerová reklama. Ty největší společnosti už mají marketing podchycený na jiné úrovni. Snaží se využít veškeré možné cesty, které jsou jim nabídnuty. Většina těchto společností si na marketing najímají i různé společnosti, aby jim tyto služby vyšperkovala. Většinou jim sestaví určitý mediální plán s časovým horizontem. Tyto větší firmy využívají již zmíněné realitní servery formou klasické inzerce, tak i formou bannerovou, tištěná média, billboardy, plochy v MHD, rádia či krátké reklamy v televizi.

Na realitním trhu je velká absence “hyperkonkurence”, která se promítá v samotném marketingu. Realitní kanceláře většinou kopírují od ostatních “větších” kanceláří a vůbec nesledují investice a už vůbec ne jejich návratnost. Je občas potřeba se i zamyslet, co od dané reklamy očekáváme a zda nám vůbec něco přinese. Jako jedna z nejlepších a nejlevnějších forem marketingu pro realitní trh patří stále osobní doporučení od stávajících klientů, přítel, rodiny či dokonce kolegů.